خاطرات کاغذی

پرنسس مونونوکه

در قرون وسطی، انگلستان پادشاهی ندارد و تا زمانی که کسی شمشیر فرورفته در سنگ را بیرون نکشد، انگلستان پادشاه نخواهد داشت. وارت (سورنسن)، فرزندخوانده سراکتور (کابوت) در جست‌وجوی یک تیر گم‌شده به جنگل می‌رود و به کلبه مرلین جادوگر (سوئنسن) می‌رسد.
کد خبر: ۱۴۴۵۷۶۰
نویسنده مریم فلاح

مرلین تصمیم می‌گیرد با تبدیل‌کردن وارت به ماهی، سنجاب و پرنده، درس‌های زندگی را به او یاد دهد. وارت به چنگ «مادام میم» جادوگر (ونت‌وورت) می‌افتد، اما مرلین در یک نبرد میان نیرو‌های جادویی، او را شکست می‌دهد. سراکتور و پسرش، کی (آلدن)، وارت را با خود به لندن می‌برند تا در عوض، شمشیر در سنگ را برایش بیاورند. هیچ‌کس باور نمی‌کند که او شمشیر را بیرون آورده، اما او جلوی چشم همه این کار را تکرار می‌کند و پادشاه قانونی انگلستان می‌شود.

«ژاله علو»، مدیر دوبلاژ این کارتون دوست‌داشتنی بود. محمود نوربخش (مرلین)، آذر دانشی (مادام میم)، ایرج ناظریان (سراکتور)، شهرام شکوفنده (وارت)، مهین بزرگی (ارشمیدس)، مهدی آژیر (سر کی) و ناصر خاوری (سرپلینور) صداپیشگی «شمشیر در سنگ» را بر عهده داشتند.

شمشیر در سنگ (با عنوان انگلیسی: The Sword in the Stone) محصول سال ۱۹۶۳ والت‌دیزنی بر اساس کتابی به همین نام که برای اولین‌بار سال ۱۹۳۸ به چاپ رسیده بود، ساخته شد. ششمین فیلم پرفروش سال ۱۹۶۳ که هجدهمین انیمیشن متحرک کلاسیک والت‌دیزنی محسوب می‌شود، توسط «ولفگانگ رایترمن» کارگردانی شد.

جهت مشاهده فیلم اینجا کلیک کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها